Arkisto

Ystävämyynti

2021 Vuosikirjatyö, Teksti

Black Fridayna yksinäisyyttä vastaan taisteleva järjestö HelsinkiMissio ja vastuullisia vaatteita valmistava Pure Waste järjestivät ennennäkemättömän varainkeruukampanjan. Kulutusjuhlien aikaan Pure Wasten verkkokaupasta ei voinut ostaa lainkaan vaatteita vaan ainoastaan ystäviä yksinäisille. Verkkokaupalle keksittiin sesonkia ajatellen yllättävä nimi, joka toi kaksi täysin eri alan toimijaa täydellisesti yhteen.

Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:

Tilaaja

HelsinkiMissio

Mainostoimisto

TBWAHelsinki

Executive Creative Director

Erno Reinikainen, Jyrki Poutanen, Mikko Pietilä

Account Director

Anette Michelsson

Copywriter

Otto Kilpiö

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Suvi Höytö

Strategi / Strategist

Saana Simander

Art Director

Joona Mantere

Sisältösuunnittelija / Content Strategist

Irina Kirvesmäki

Valokuvat / Photographs

Teemu Kurko

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Tuuli Linna, Melissa Kontu, Jonna Yletyinen, Mikko Santonen, Jonathan Fanta, Marco Mäkinen, Hannas Bengs, Pure Waste

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Tuula Colliander, Hanna Koskenkangas, Kristiina Backberg

Executive Creative Director

Erno Reinikainen, Jyrki Poutanen, Mikko Pietilä

Account Director

Anette Michelsson

Copywriter

Otto Kilpiö

Graafinen suunnittelija / Graphic Designer

Suvi Höytö

Strategi / Strategist

Saana Simander

Art Director

Joona Mantere

Sisältösuunnittelija / Content Strategist

Irina Kirvesmäki

Valokuvat / Photographs

Teemu Kurko

Muu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by

Tuuli Linna, Melissa Kontu, Jonna Yletyinen, Mikko Santonen, Jonathan Fanta, Marco Mäkinen, Hannas Bengs, Pure Waste

Asiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative

Tuula Colliander, Hanna Koskenkangas, Kristiina Backberg