Ystävämyynti
2021 Vuosikirjatyö, KampanjatMoni yksinäinen yrittää kompensoida yksinäisyyden tunnetta shoppailemalla, vaikka sen on havaittu pahentavan huonoa oloa. Siksi yksinäisyyden vastainen järjestö HelsinkiMissio järjesti varainkeruukampanjan yhdessä vaatevalmistaja Pure Wasten kanssa juuri Black Fridayna. Kulutusjuhlien aikaan Pure Wasten verkkokaupasta ei voinut ostaa lainkaan vaatteita vaan ainoastaan ystäviä yksinäisille. Ystävämyynti oli vuoden 2021 puhutuin Black Friday -kampanja.
Työhön osallistuneet henkilöt / tahot:
Tilaaja
HelsinkiMissioMainostoimisto
TBWAHelsinkiExecutive Creative Director
Erno Reinikainen, Jyrki Poutanen, Mikko PietiläAccount Director
Anette MichelssonCopywriter
Otto KilpiöGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Suvi HöytöStrategi / Strategist
Saana SimanderArt Director
Joona MantereSisältösuunnittelija / Content Strategist
Irina KirvesmäkiValokuvat / Photographs
Teemu KurkoMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Tuuli Linna, Melissa Kontu, Jonna Yletyinen, Mikko Santonen, Jonathan Fanta, Marco Mäkinen, Hannas Bengs, Pure WasteAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Tuula Colliander, Hanna Koskenkangas, Kristiina BackbergExecutive Creative Director
Erno Reinikainen, Jyrki Poutanen, Mikko PietiläAccount Director
Anette MichelssonCopywriter
Otto KilpiöGraafinen suunnittelija / Graphic Designer
Suvi HöytöStrategi / Strategist
Saana SimanderArt Director
Joona MantereSisältösuunnittelija / Content Strategist
Irina KirvesmäkiValokuvat / Photographs
Teemu KurkoMuu suunnitteluun vaikuttanut henkilö / The design was also influenced by
Tuuli Linna, Melissa Kontu, Jonna Yletyinen, Mikko Santonen, Jonathan Fanta, Marco Mäkinen, Hannas Bengs, Pure WasteAsiakkaan vastuuhenkilö / Client’s Representative
Tuula Colliander, Hanna Koskenkangas, Kristiina Backberg