Olemme eläneet synkkiä aikoja jo varsin pitkään. Nyt kuitenkin valonkajo näkyy. Vuoden Huippujen taitavasti kuratoitu kattaus maamme kunnianhimoisimmasta luovuudesta on omiaan kirkastamaan tätä valoa entisestään. Odotan eniten sitä, miten kilpailu osoittaa, että ei ole yhtään ongelmaa, jota emme voisi luovuudella ratkaista.
Eka Ruola
Chief Creative Officer
Nitro
Odotan töitä, jotka eivät ole ainoastaan esteettisesti merkityksellisiä, vaan myös rikkovat tyylillisiä rajoja, yhdistäen yllättäviä tieteen ja taiteen aloja ja haastaen vallitsevat konventiot, edistäen muotoilun evoluutiota.
Mikael Kivelä
Head of Design
TBWA\
Lara Ala-Olla
Designer
Bob The Robot
Leena Kangaskoski
Graafinen suunnittelija, taiteilija
Aivan
Sasu Haanpää
Head of Creative
Ellun Kanat
Leena Oravainio
Gut Studio
Ulkomainonnan ja ilmoitusten voima on yksinkertaisuudessa ja yllätyksellisyydessä. On luova ratkaisu sitten staattinen, digitaalinen, palvelu tai installaatio, niin kekseliäisyys pysäyttää, aito näkökulma pakottaa ajattelemaan ja sääntöjen rikkominen luo erottuvuutta – yhä edelleen JA yhä uudelleen.
Jyrki Poutanen
Vastaava luova johtaja
United Imaginations
Veera Lindstedt
Art Director
Miltton
Niklas Nabb
Creative
hasan & partners
Akseli Kouvo
Suunnittelija
Reaktor Creative
Petrina Puranen
Copywriter
Kaski Creative Agency
Julkaisut-sarjan tuomaroinnilta odotan keskusteluja ja esimerkkejä siitä, mitä kaikkea julkaisu voi olla.
Penni Osipow
Vanhempi yliopistonlehtori
Aalto-yliopisto
Samuli Saarinen
Graafinen suunnittelija
Freelance
Sami Saramäki
Kuvittaja
Sami Saramäki tmi
Iina Esko
Julkaisija
Khaos Publishing
Laura Villi
Ulkoasupäällikkö
Otavamedia
Tuomaristotyöskentelyltä odotan avointa ilmapiiriä, paljon keskustelua, eikä pieni painikaan välillä ole pahitteeksi. Huikeaa, että Jokeri-sarjana on nimenomaan B2B-markkinointi. Toivon näkeväni töitä, joissa yhdistyvät laadukas ajattelu ja luova, rakkaudella tehty toteutus.
Sari Mikkonen-Mannila
Toimitusjohtaja
Kamua Helsinki OY
Mikko Rauhamäki
Luova Päivätyöläinen
Creative Day
Sari Venäläinen
Advance B2B
Simon Robson
VP, Global Marketing & Communications
ABB
Tobias Wacker
Toivon näkeväni ilahduttavia ja yllättäviä duuneja. Ehkä myös jotain, mikä ei ota itseään tai ympäröivää maailmaa liian vakavasti.
Aino Soukko
Art Director / Creative
TBWA Helsinki
Juho Heikkinen
Senior Art Director
Sherpa
Samuel Räikkönen
Lead Creative
SEK
Saana Simander
Head of Communications
Bob the Robot
Simo Liukka
Ohjaaja
Karkkilan kuva
Toivon näkeväni rohkean yksinkertaisia töitä, jotka ovat aidosti hyödyllisiä ihmisille ja jättävät positiivisen jäljen kokijaansa ja maailmaamme.
Jukka Koops
Design Lead
Reaktor
Jesse Ukkonen
Principal Product Designer
Qvik
Sari Kukkasniemi
Senior Designer
Nordkapp
Monika Zych
Director of Product Design
Supermetrics
Olli Tähtinen
Senior Service Designer
Adventure Club
Hyvä kuva voi kertoa kokonaisen tarinan, erottuu massasta heti, herättää keskustelua ja jää mieleen. Tuomaristossa odotamme näkevämme tunteita herättäviä kuvia laajalla skaalalla, laadukasta viimeistelyä sekä uusia ja vanhoja tekniikoita käytettynä taidokkaasti luomaan erottuvia kuvia.
Kasimir Häiväoja
Kuvankäsittelijä
Flc Helsinki
Oskari Hellman
Valokuvaaja
Nöjd Agency Oy
Iida Sarpaniemi
Brand Designer
Metacore
Laura Lehtinen
Kuvittaja, kuvataiteilija
Freelancer / Lauratimantti
Helmi Padatsu
Kuvataiteilija
Kelmihelmi
Odotan näkeväni rohkeaa ja innovatiivista tarinankerrontaa, joka ei nojaa pelkästään huomionhakuisuuteen, vaan resonoi syvällä katsojassa. Toivon töitä, joissa luovuus ja strategia yhdistyvät tavalla, joka on sekä vaikuttavaa että tunteisiin vetoavaa.
Ezra Gould
Freelancer
Emma Oravuo
Ryhmä Creative Agency
Eesu Lehtola
Luova suunnittelija
Visual Kult
Elisa Konttinen
Creative Director
Johannes Salonen
Lucy Loves Stories
Toivon näkeväni sekä omaperäistä ja yllättävää muotoilua että taidolla viimeisteltyjä kokonaisuuksia. Muotoilu-sarjassa kiinnostaa töistä välittyvä ajatus, sekä se, millaista maailmaa ne rakentavat.
Pauliina Nykänen
Graafinen suunnittelija, Art Director
Miika Kumpulainen
Graafinen Suunnittelija
Kumppari
Kalle Sirkiä
Mikko Roininen
TBWA\Helsinki
Monika Bodendorfaitė
Designer, Creative
Kobra Agency
Olen valmiina yllättymään ajattelua avartavista näkökulmista ja raikkaan rohkeista konsepteista, joita tässä sarjassa on takuuvarmasti luvassa!
Essi Pailinna-Bertell
AD & Brand Manager
Kaiko
Fanni Lyytikäinen
Art Director & Creative
Something Something Good
Fredrik Stürmer
Senior Creative/Art Director
IVALO
Constantin Freche
Great Apes
Katja Merisalo
Graafinen suunnittelija ja AD
Days Agency
Strategia nojaa usein vakiintuneisiin kulttuurisiin narratiiveihin. Uuden luomiseksi täytyy kuitenkin olla valmis tutkimaan pinnan alla olevia kerroksia ja kuulemaan hiljaisia ääniä. Odotan töitä, jotka ymmärtävät uudenlaisia kulttuurisia konteksteja ja osallistuvat aktiivisesti myös niiden rakentamiseen.
Matilda Kivelä
Strategiapäällikkö
Hi Shine
Janne Lehtinen
Markkinointijohtaja, verkkokauppa, omat sisällöt ja mediat
Kesko Oyj
Joonas Hokka
Creative Strategy Director
IVALO Creative Agency
Lauramaria Havu
Viestintä- ja brändijohtaja
Me-säätiö
Vanessa Lehtinen
Asiakaskokemusjohtaja
Holiday Club
Hyvä teksti alkaa useimmiten isolla kirjaimella, mutta päättyy aina jonkinlaiseen oivallukseen lukijan korvien välissä. Tällaisia lampun sytyttäviä töitä odotan innolla näkeväni.
Aleksi Erma
Creative, Co-founder
Erma&Reinikainen
Anna Laurinen
Creative / Copywriter
Accenture Song
Elina Rusokallio
Senior Copywriter
Iiro Myller
Laura Kähkölä
Senior Creative Producer
Dagmar
Yllättäkää. Antakaa korville tekemistä. Muodolla ei niin väliä, herätetyillä tunteilla sitäkin enemmän.
Helmi Korpinen
Luova johtaja
Heikki Forsström
Ohjaaja, tuottaja, säveltäjä
Miracle Sound Oy
Mia Kemppainen
Axa Fahler
Bananas Dulce
Marko Ventola
Äänisuunnittelija
Vild Factory