Lähetä jokaisesta työstä 2–4 kuvaa sekä hi-res-kokoisena että nettikäyttöön sopivana. Työn pärjätessä kilpailussa näitä kuvia tullaan käyttämään Vuoden Huiput -sivustolla sekä vuosikirjassa.Vuoden Huiput -kilpailuun ilmoitetuista töistä ei toimiteta kapalevyjä. Voit lähettää fyysisiä materiaaleja osaksi tuomarointia, mikäli ne kuuluvat olennaisena osana työhön. Näitä voi olla esimerkiksi Julkaisut-, Muotoilu-, Nuoret luovat- ja Kuva-kategorioihin ilmoitetuissa töissä. Huomioithan, että anonymiteetin säilyttämiseksi kilpailutöissä ei saa missään näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Identiteetti Sarjaan voi lähettää erilaisia visuaalisia identiteettejä. Voit esitellä työn videolla (Vimeo-linkki), tiedostolla ja/tai esittelysivulla. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Ilmoitukset Sarjaan voi lähettää eri medioihin suunniteltuja ilmoituksia, kuten printtimainontaa ja digitaalisia ilmoituksia (erilaisia bannereita, advertoriaaleja jne.). Lähetä ilmoitus julkaisuyhteydessään tiedostona tai videona (Vimeo-linkki). Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Julkaisut Sarjaan voi lähettää julkaisuja, kuten kirjoja, lehtiä, katalogeja ja esitteitä. Julkaisu voi olla myös sähköisessä muodossa. Lähetä työt julkaisuyhteydessään sähköisesti ja/tai fyysisenä tuotteena. Tämän lisäksi työtä tulee esitellä sähköisillä promootiokuvilla. Jos kilpailuun osallistutaan vain osalla julkaisua (esim. artikkeli tai kansi), merkitse kohta työhön ja ilmoittautumislomakkeeseen. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Kampanjat Sarjaan voi lähettää kampanjakokonaisuuksia. Kampanja voi olla toteutettu yhtä tai useampaa mediaa käyttäen ja se voi olla ns. brändättyä sisältöä. Voit esitellä työn videolla (Vimeo-linkki), tiedostolla ja/tai esittelysivulla. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Kokemuksellisuus Sarjaan voi lähettää kokemuksellista suunnittelua ja palvelukokonaisuuksia. Kokemukselliset työt voivat olla tiloja, palveluita tai tuotteita. Kokemuksellisuus on voitu luoda vaikkapa tapahtuman, elämyksen, aistikokemuksen tai yhteistyön kautta. Kokonaisuus voi olla myös uusi palvelu tai olemassa olevaan palveluun tehty merkittävä parannus. Jos kyseessä on palvelu, kirjoita ilmoittautumislomakkeessa esittelytekstit siten, että palvelumuotoilullinen näkökulma on selkeä. Sarjassa arvioidaan brändiin liitettyä ulkopuolelle ulottuvaa kokemuksellisuutta tai palvelukokonaisuuksia. Voit esitellä työn parhaaksi katsomallasi tavalla, esimerkiksi videolla (Vimeo-linkki), tiedostolla ja/tai esittelysivulla. Digitaalisiin sovelluksiin on hyvä sisällyttää mukaan joko kattava esittelyvideo tai toimivat testitunnukset. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Kuva Sarjaan voi lähettää kuvituskuvaa tai valokuvaa: esimerkiksi kirjan kuvitusta, mainoskuvaa, sarjakuvaa ja digitaalista kuvitusta. Kuva voi olla myös animoitu. Lähetä työt julkaisuyhteydessään sähköisesti ja/tai fyysisenä ja merkitse tarvittaessa julkaisusta osallistuvat sivut. Liitä sähköiset kuvat linkkinä tai tiedostona osallistumislomakkeeseen. Fyysiset työt lähetetään sellaisenaan. Videoista lähetetään Vimeo-linkki. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Liikkuva kuva Sarjaan voi lähettää liikkuvaa kuvaa mainosfilmeistä trailereihin ja nettivideoihin. Lähetä työsi linkkinä Vimeoon tai muulla suljetulla alustalla, jossa työn päällä ei pyöri mainoksia (Huom! Ei YouTube). Mikäli video on salainen, kirjoita ilmoittautumislomakkeeseen linkin yhteyteen tunnukset videon katseluun. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Muotoilu Sarjaan voi lähettää yksittäisiä graafisen muotoilun töitä kuten tunnuksia, julisteita, kirjaintyyppejä, pakkauksia, peligrafiikoita, postimerkkejä, informaatiografiikkaa, mobiilisovelluksia, digitaalisia julkaisuja sekä muita visuaalisen viestinnän suunnittelun tuotteita. Työn voi lähettää kilpailuun sen luonteen mukaan esiteltynä joko fyysisenä kappaleena (esim. pakkaukset), tiedostona, videona (Vimeo-linkki) ja/tai esittelysivulla. Huomioithan, että fyysisestä työstä tulee aina lisäksi liittää ilmoitukseen kuvia ja digitaalisiin sovelluksiin on tärkeää sisällyttää mukaan joko kattava esittelyvideo tai toimivat testitunnukset. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Nuoret luovat Sarjaan voivat osallistua alle 29-vuotiaat (työn tekohetkellä 28-vuotias tai nuorempi). Jos tekijä on tiimi, päätekijän tulee täyttää ikävaatimus. Ilmoittautumislomakkeesta tulee käydä ilmi missä roolissa nuori on ollut kyseisessä kilpailutyössä, jotta tuomarit osaavat arvioida nimenomaan hänen suoritustaan. Ilmoittautuminen tehdään sarjaan osallistuvan suunnittelijan, ei toimiston, nimellä. Työt voivat olla miltä vain markkinointiviestinnän ja muotoilun alueelta (ks. muut sarjat). Työt voivat olla myös julkaisemattomia oppilas- tai opinnäytetöitä. Sarja on maksuton. Katso ohjeet parhaiten työtäsi vastaavasta sarjasta. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Strategia Sarjaan voi lähettää luovaa suunnittelua, joissa strategisella suunnittelulla on merkittävä rooli. Menestyneet strategiat ovat usein pidemmän ajanjakson kuluessa kehittyneitä, joten ilmoitettava työ voi olla julkaistu aiemminkin kuin vuonna 2024. On ilmoittajan vastuulla arvioida koska on hyvä hetki ilmoittaa tällainen työ Vuoden Huippuihin. Samaa työtä ei tule ilmoittaa useana vuonna peräkkäin ellei strategiaan sisälly merkittävää uudistusta edelliseen vuoteen verrattuna. Sarjaan ilmoitettua työtä arvioidaan 25 % lopputuloksen/luovan idean ja 75 % sitä edeltävän ajattelun ja strategisen suunnittelun kautta, esim. asiakkaan haaste, taustatyö, insight tai oivaltava ajattelu. Työn lähettämisessä kannattaa siis varsinaisen työn lisäksi avata sanallisesti max 10 dialle tehtyä strategista suunnittelua. Voit esitellä työn parhaaksi katsomallasi tavalla esimerkiksi videolla (Vimeo-linkki), tiedostolla ja/tai esittelysivulla. Lähetä työstä 2-4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Teksti Sarjaan voi lähettää luovan suunnittelun tekstejä: esim. sloganeita tai pidempiä tekstikokonaisuuksia. Lähetä teksti julkaisuyhteydessään tiedostona. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Ulkomainonta Sarjaan voi lähettää ulkomainosmedioihin suunniteltua viestintää (esim. julisteita tai digitaalisiin näyttöihin suunniteltuja sisältöjä) sekä ulkomainoskampanjoita. Lähetä mainos julkaisuyhteydessään tiedostona, videona (Vimeo-linkki) ja/tai esittelysivulla. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Ääni Sarjaan voi lähettää kaikenlaista luovaa äänisuunnittelua, esim. radiomainoksia (sarja max. 10 osaa), jinglejä, äänilogoja ja muuta markkinointiviestintään tai muotoiluun liittyvää äänisuunnittelua. Lataa Mp3-tiedosto tai liitä latauslinkki (Vimeo-linkki) ilmoittautumislomakkeeseen. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Jokeri: B2B Tänä vuonna Jokeri-sarjan teemana on B2B, yritysmarkkinointi. Sarjan tavoitteena on osoittaa miten luovuuden merkitys B2B-suunnittelussa on vahvistunut. Samalla sarja tarjoaa paikan, jossa työt, jotka eivät välttämättä löydä paikkaansa perinteisissä kategorioissa, voidaan arvioida ja nostaa kunniaan. Sarjaan voi lähettää B2B-markkinointiviestintää tai brändinäkyvyyttä eri osa-alueilta vuosikertomuksista markkinointikampanjoihin ja muihin luoviin B2B toteutuksiin. Tuomaristo arvioi erityisesti töiden luovuutta, taustalla olevaa kantavaa ajatusta ja sen mahdollisimman korkeatasoista toteutusta. Lähetä työ fyysisenä kappaleena, tiedostona, videona (Vimeo-linkki) ja/tai esittelysivuna. Lähetä työstä 2–4 kuvaa hi-res-kokoisena ja nettikäyttöön sopivana. Huomioithan, että anonymiteetin varmistamiseksi kilpailutyössä ei saa näkyä tekijän nimeä. Tarkistathan tämän esimerkiksi Vimeo-linkeistä. Luova kumppani